17.08.2012

Mic mare sau mic mic?

Azi chiar vroiam sa fac o postare pozitiva. Am decoperit ultima melodie de la Animal X- Povestea noastra si m-am blocat pe ea. Nu stiu de ce imi place asa de mult de ei, poate sunt versurile frumoase si vizibil gandite, videoclipurile filmate in tara, sunt constanteni, chiar nu stiu dar imi plac. Dar Cosmin m-a intors din drum. Mi-a zis sa ma uit pe ultima de la Voltaj-Lumea e a mea ca sigur o sa am ce sa fac cu ea. Si m-am uitat :

Sursa: Youtube.com

Ultimele melodii reusite de la Voltaj pe care le stiu erau ceva gen "Albinuta" sau "Iarna" sau clasicele "20 de ani", dar acestea sunt din perioada 2000-2005. Dupa perioada asta au inceput sa ma enerveze. Melodiile lor  imi lasa impresia ca se straduiesc prea tare, parca sunt fortate. Stiu s-ar putea sa imi pun cativa comentatori in cap, pentru ca sunt trupa romaneasca si nu au cantat in engleza. Sunt un fel de emblema a muzicii romanesti electro-rock. M-am straduit sa imi placa dar pur si simplu nu pot. Dupa ce asculti o melodie ti se pare ca le-ai ascultat pe toate pentru ca suna la fel. In cazul ultimei melodii lumea mea nu cred ca inteleg foarte bine mesajul. Adica primele versuri ma fac sa cred ca este vorba despre o poveste trista: "Visele mi se strivesc, /Sub viata ce nu o traiesc, /Dati-mi un bilet doar dus, /Era tot ce-aveam de spus, " dar partea cu "era tot ce aveam de spus " plus versurile urmatoare ma induc in eroare : "Viata avea doar doua stele, /Ai facut tu cinci din ele, /De cand pe tine te am, /Ploaia-mi intra doar in spam." Defapt, este un fel de declaratie de dragoste fata de persoana iubita, da, acum m-am prins. I-a facut cineva un upgrade de la 2 la 5 stele si acum e bine. Ii cam lipseste all inclusive-ul de la Bulgari dar e bine si asa. Refrenul ma baga din nou in ceata, jur ca mi se pare trist : "Sunt mic, mic, mic, dar nu-i nimic, /Nu e totul pierdut, maine-un inceput, /Cat de mare ar parea, lumea e a mea.Sunt mic, mic, mic, dar nu-i nimic, /Daca in palma mea sta inima ta, /Lumea e a mea." Doar ultima parte cu inima si palma m-au mai scos din ceata caci iarasi credeam ca eul liric e in pragul sinuciderii. Nu ma intelegeti gresit, nu critic stilul siropos al expunerii dragostei, am si eu melodiile mele de unde imi iau portia periodic. Pur si simplu mi se pare ca se forteaza sa ne aduca in starea asta. A doua strofa e sincer pesimista. Desi ne arata eul liric cum trece peste greutati in acelasi timp imi transmite si ideea ca prea toate i se intampla lui si el tot in stadiul de  "mic mic si nu stiu nimic" a ramas. Deci strofa a doua : " Casa mea n-are pereţi, /Ferestrele sunt dimineţi, Şi cu share-ul în orice zi, /Ca şi cum mâine n-ar fi, /Poate-s mic în lumea lor, /Dar am învăţat să zbor, /Când simt că mă prăbuşesc, /Bat în lemn ş-apoï zâmbesc.".  M-a fascinat si amestecul nereusit dintre vechi si nou : "De cand pe tine te am/Ploaia imi intra in spam" sau " Şi cu share-ul în orice zi, /Ca şi cum mâine n-ar fi," ca sa ajungem la:" Bat în lemn ş-apoï zâmbesc.". Asta cu ploaia intra in spam e grea, dar ce facem daca ne place ploaia?. Dar si partea cu share-ul de parca maine nu ar fi a fost buna. Da, imi regasesc cateva cunostinte din lista de Facecbook care dau share la absolut orice, de bine, de rau, sa castige nu stiu cine 1 cent de la Yahuu daca se da share, etc. Chiar imi lasa impresia ca nimic nu mai conteaza. Noroc ca trec toate daca bati in lemn, fix cum zicea si bunica. 

Comentarii de pe youtube: Ce va ziceam ca o sa imi atrag comentarii de rau, fanii lui Voltaj sunt patrioti nu gluma: "Respect! Nu exista melodie scoasa de Voltaj care sa nu fie buna,cel putin eu nu am gasit pana acum,imi place ca au pastrat acelasi stil de muzica si nu au inceput sa cante si ei in engleza sau sa ia nu stiu ce dj in trupa ca sa fie si ei la "moda" sa compuna house etc.De fiecare daca cand ascult Voltaj pot spune cu cu mandrie Sunt Roman!" . Pe altii ii umple de optimism: "Doamne cat de frumoasa este melodia asta,ma umple de optimism,am aflat de ea acum o saptamana si o ascult de cel putin 5 ori pe zi! Ca de obicei Voltaj ne incanta cu muzica de calitate, felicitari baieti,tineti-o tot asa!" si clar suntem manelisti daca nu apreciem stilul lor: "Celor care  au dat dislike : sunteti niste oamenii care nu stiu sa aprecieze o muzica frumoasa, fabuloasa ar spune unii, voua va plac doar manelele si Guta .. Dar veti vede ca peste 20-30 de ani o sa zica unii cine ii Guta asta ... pe cand cand o sa le zica cineva de Voltaj vreau concert , vreau Voltaj .....". Cand pierdusem orice speranta pentru un comentariu negativ a aparut o raza soare: "ploaia...spam...sunt mic mic mic mic...2 stele, ai facut 5 din ele??wtf...pacat de coloana sonora..." sau "Sunt mic mic mic cu mustar si fasole ( ce rima de **** )" dar oricum putine. Trupa asta are tone de fani mandri ca sunt romani si fani. 


Concluzie : Am si un lucru bun de zis! Imi place videoclipul, defapt imi place de actorul principal din el. Mi se pare tare, in rest ideea cu trupa in nori nu mi se pare prea inspirata. Insist, trupa voltaj mi se pare ca se forteaza sa trasmita mesaje siropoase. Dar desigur asta este doar parerea mea, a voastra care este?

4 comentarii:

  1. Recomandarea mea: uitaţi de Voltaj, şi ascultaţi Animal X- Povestea noastra. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu este asa ca e frumoasa? Sau sunt doar eu partinitoare?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer mi se pare deprimanta piesa. Dar in schimb nu imi pot scoate piesa asta din cap. http://www.youtube.com/watch?v=cJTYm1452CI

    RăspundețiȘtergere
  4. Este destul de ritmata melodia ta, dar nu prea ma prinde genul.

    RăspundețiȘtergere