21.08.2012

Amor Amor Amor

De ieri sunt in pana de idei. Adica gasesc melodii nereusite dar parca sunt prea nereusite sau urmaresc acelasi stil idiot cu blonde, brunete pe yahturi la piscine, costume de baie si intelegeti voi. Azi chiar am cerut si ajutor pe pagina de Facebook  . In disperarea mea m-am uitat pe topul de la Radio Zu si am fost salvata. Pe locul 5 ( da am ajuns pe locul cinci ca pe restul le cam comentasem) am gasit-o pe Ami cu Trumpet lights.  Evident nu mi-a zis nimic insa am zis sa o caut pe youtube ca poate are potential. Am gasit melodia care ma tot bantuia zilele astea la radio. De prima data de cand i-am auzit spaniola am simtit ca este romanca insa astazi am si verificat acest aspect. Mai jos Ami :

Sursa : Youtube.com

Despre Ami am aflat ca este studenta la Universitatea de Muzica sectia Jazz si Muzica usoara. Lucrul asta ma face automat sa enunt faptul ca a ales calea usoara de a face bani din muzica desi studii muzicale are. Mai multe nu am aflat despre ea. Probabil, avand in vedere ca melodia ei are "succesuri", va primi un videoclip cu mare, soare, piscina si multe femei in costume de plaja. Probabil. Pana atunci avem posibilitatea sa ne concentram mai mult pe versuri si linie melodica si voce. Sa luam versurile si vocea. De ce simtim din ce in ce mai mult nevoia de a canta in limbi telenovelistice? De ce simtim nevoia sa cantam intr-o limba pe care nu o stapanim ca si pronuntie? Poate pentru ca odata traduse aceste pseudo-melodii s-ar asemana nespus de mult cu o manea ordinara sau cu melodiile de pe taraf tv? Nu vom afla niciodata cred, pentru ca se pare ca acesta este trendul. Dar sa continuam cu versurile. Eul liric de astazi este feminin. Si sufera! Mult! Numai dolor si infierno rasuna in toata melodia. Dar nu orice dolor ci una pe interior...Refrenul cu pasa pasa x 100 ma duce cu gandul la prostii, dar aici se poate sa fie de vina doar mintea mea zburatoare. Plus ca mie duduia imi lasa impresia nu ii pasa atat de mult de amor si de celalalt iubaret implicat in actiune cat de faptul ca iubaretul nu mai reactioneaza la caldura ei. Si ne punem intrebarea unde este defapt problema? Ne linistim cand si jumatatea masculina intervine in forta in melodie si isi expune punctul de vedere. Totul e bine cand se termina cu bine : "so let's get back to bed/leave the worry behind/I wanna make love to you /on the trumpet lights". Si asa ajung la semnificatia titlului care ma depaseste. Nu inteleg metafora de trumpet lights. M-am gandit si la tropeta aprinsa, adica ceva care se propaga foarte repede dar nu cred ca sunt pe drumul cel bun. Aici o sa am nevoie de sugestiile voastre. 

Comentarii youtube: Conform publicului nostru minunat aceasta melodie este minunata si oamenii care nu o asculta sunt hatters da?. Cateva exemple: "O ascult de cateva zile shi nu ma plictisesc de ea:X:X",  "in sfarsit o gasii sh eu ak,dupa o sapt de cand o aud la radio,sh o cautai cu numele care ai cautat-o sh uh :))" si avem si un cetatean care nu este chiar convins de efect: "Cat de faină este , parcă mă linişteşte ." si traiasca ridimul: "TOATE MELODIILE CARE AU RIDDIM SUNt CELE MAI TARI ! yay". Comentarii negative care sa nu fie vulgare nu am gasit. Si asta ma ingrijoreaza. 

Concluzii: Triste. Din nou avem o melodie care sa zicem ca abordeaza un alt stil muzical dar din nou o face superficial si intr-un mod mega extra comercial. Traiasca majoritatea ascultatorilor romani ca nu stiu ce ne-am face fara ei! Am asculta doar muzica buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu