22.05.2012

Melodia Internetului

In ultima vreme nu am mai gasit melodii suficient de stupide plus ca au inceput sa se repete. Peste tot doar melodii despre vara, pozitii sexuale si povesti de dragoste cantate de tinerii interpreti ai patriei. Asa ca mi-am cautat inspiratia in alta parte : Eurovision, cat tot este o semifinala azi. Am gasit o fanstastica melodie intitulata "The Social Network Song(Oh Oh Uh Oh Oh) a celor din San Marino. 


 Nu stiu cate melodii au concurat in San Marino si de au ales-o tocmai pe asta ca fiind lozul castigator sau cum si-au gandit alegerea. Poate au zis ca daca vor canta despre Facebook si Google se scot. Poate nu si-au dat seama ca la Eurovision se voteaza prin telefon si nu cu likeuri.Ar putea exista o gramada de scenarii  desi spre final melodia da semne ca ar transmite un mesaj despre unde au ajuns internetul si retelele de socializare. Sper totusi ca aceasta melodie in care fata asta isi iroseste vocea sa nu aibe succes. Acum daca ne uitam la versuri ( si ne uitam ca doar v-ati obisnuit cu mine pana acum sper) vom vedea ca exprima realitatea zilelor noastre despre internet si retelele de socializare, doar ca entuziasmul pe care il afiseaza ma uimeste. Inceputul melodiei ma duce cu gandul la "The alphabet song" din engleza care mi-a chinuit oarecum copilaria : "Are you ready for a little chat in a song about the Internet?/It’s the story about a social door you’ve never seen before/If you wanna be seen by everyone/Wanna be in the dream and have some fun/If you wanna be on the hook, simply take a look". Simtiti si voi entuziasmul sau sunt eu nebuna? Mai bine nu raspundeti la intrebarea asta..... Urmeaza o prima varianta de refren : "Oh oh, uh oh oh…/Everybody loves you so/Uh uh, uh oh oh…/Everybody lets you know". Numai likeuri si notificari imi vin in minte cand aud versurile astea. Pana si problema dragostei a fost rezolvata : "Do you wanna be more than just a friend?/Do you wanna play cybersex again?/If you wanna come to my house/Then click me with your mouse". Click me with your mouse e prea mult pentru mine, ma face sa ma gandesc la prea multe tampenii in acelasi timp. Avem apoi mai multe versuri care exprima tot cat de minunat este sa fii pe internet : "Hello, uh oh oh…/Never gonna let you go/You’re loggin’ in, then it begins/And your computer is swinging and taking your time away/The scene is right for a socialite/You’re on the Internet, anywhere, anytime, night and day/Oh oh, uh oh oh… (I like)/Everybody loves you so/Uh uh, uh oh oh… (Mi piaci)/Never gonna let you go". Avem si strofe despre goagle : "You’re loggin’ in with just a friend/But soon the Internet’s beeping and beeping around the bend/We used to greet friends on the street/But now it’s googling, giggling, gaggling when we meet/Beep beep, uh oh oh…/How about a little chat?/Oh oh, network fans/Meet you on the Internet!". Singura strofa care imi place si care mi se pare ca exprima esenta internetului este aceasta : "Do you really like politics? Wanna talk about voodoo tricks?/Are you really a sex machine or just some beauty queen?/Everybody is better than before/Everybody is calling out for more/Everybody in cyberville is knocking on your door". Pana si finalul este ok :"Beep beep, uh oh oh(I like)/Everybody does a show/Uh uh, uh oh oh… (Mi piaci)/If you like it, click and go/Do you know that it’s instant loggin’ in/For a little more fun and cyber sin?/Wanna know what this net’s about?/Then how about logging out?/Uh uh, uh oh oh, now I’ve got a million friends/Goodbye network fans, this is how the story ends".
Concluzie : Desi melodia incearca sa trasmita un mesaj serios despre faptul ca lumea a ajuns obsedata de internet si retelele de socializare nu si-au atins intocmai scopul din punctul meu de vedere. Inceputul nu este perceput ca fiind sarcastic din cauza entuziasmului fetei iar se termina pe un ton prea serios. Dar cum am descoperit ca eu gandesc fix invers de cum gandeste restul lumii s-ar putea sa aibe sanse serioase la Eurovision cum au si cei de la Mandinga din cate am inteles. Dar aceasta este doar parerea mea bineinteles!

PS : Parerea mea nu se bazeaza pe cunostinte muzicale insa este cea a unui consumator de muzica indignat, caruia nu ii place unde a ajuns industria muzicala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu