17.02.2012

Te plac asa cum esti Partea a doua

Am gasit pentru astazi o super super melodie. Este o melodie noua apartinand hip-hopului romanesc. Sincer singura diferenta intre o manea si melodia de fata este doar linia melodica. Daca am pune pe repede inainte si am adauga un pic de ritm oriental versurile ar merge de minune. Poate ca din nou problema este la mine si nu inteleg eu nici miscarea hip-hop din Romania.
Melodia se numeste Esenta de rom si este cantata de Karie Ft Legalize si Cabron.Baietii sunt foarte patrioti si au ales sa filmeze videoclipul intr-un salon de masaj erotic din Sibiu. Titlul -Esenta de Rom se vrea o subtila referire la calitatile femeilor de etnie rroma. Personal mi se pare o melodie vulgara si de prost gust indiferent carei femei i s-ar fi adresat. Presupun ca si ei se considera artisti si ceea ce fac se numeste arta, nu? Dar sa trecem la analiza pe text ca sa intelegeti ce vreau sa zic. Ca o melodie respectabila ce este incepe cu refrenul :"Cat de curva esti, ma inebunesti ca ma citesti...cum imi place/Cat de buna esti, si ma uimesti cand imi vorbesti....cum imi place". Apreciez efortul lor de a sopti melodios cuvantul curva dar cel putin in cazul meu tot un efect de indignare trezeste. Mai departe voi continua strofa cu strofa : "Nu e de la solar, clar/Tenul tau bronzat o zic iar/Una peste alta esti buna/Te-am luat de-acasa vreo luna/Ai vrajeala dulce si stil/Ce sa mai zic de sex-appeal/Si esti geloasa si rea/Daca ma mai uit la alta/Dar in pat se schimba tot/Arzi atat de tare, ma topesc pe loc/Atat de tare ti-l ofer pe tot/Atat de bine sti sa faci si bot/Are inima de tiganca, de romanca/Si incepe sa-mi placa/Ce incepe sa-mi faca/Ce incet se dezbraca". Macar exista o rima cat de cat la versuri. In ceea ce priveste mesajul nu stiu ce sa zic, cred ca au fost angajati de salonul erotic respectiv sa le faca o reclama personalizata pentru ca au cam ramas fara clienti de cand cu criza. Dupa refrenul mirific urmeaza o noua strofa si mai mirifca a lui Karie, care chipurile e domn desi mie imi suna a nume de gagica : "Mai dulce ca o ciocolata cu rom/Am un CD, pot sa-l bag in CD-ROM?/Karie e domn si va tine cont/Daca ii ti de urat cand ii e somn/Stiu iti place raggaeton, Pitbul si Don Omar/Sau ambiental, Cafe del Mar/Ador cand vorbesti murdar/Dar sper ca e de bine cand imi zici ca sunt sucar/Da, da, toata lumea te vrea/Ma mir ca nu esti maritata deja/si Vrei toata, toata noaptea/Ca-n 2005 cu Baboi si Puya/Graba sti ca strica treaba/Oh da, nu da tot ce-ai/invatat, din prima/si Lasa-te dusa de val/Am sa te rup original". Nici nu stiu daca ar trebui sa mai adaug ceva pentru ca acesti artisti plini de viata au reusit sa scoata niste versuri care vorbesc de la sine. Avem aici si ultima partea cea a lui Legalize caci daca nu ati observat fiecare baiat din cei mentionati au avut propria lor strofa in care sa isi exprime parerile si sa ne descrie experientele personale traite alaturi de aceste fiinte elogiate in melodie : "Esti genul mereu in trend/Vrei aventuri ca la DisneyLand/Nu spui niciodata nu la vreun experiment/Daca te vreau acum oare sunt insistent/Ma faci atent cand pui accent/Pe lenjeria din acelasi sortiment/Evident, ca nu vreau sa te vad decent/Sopteste-mi la ureche...vrei tare sau lent/Si imi vine sa te musc salbatic rau/Ca stiu sigur asta e-n sangele tau/Adrenalina, senzatii tari/Te iau fiori ca pe strazile din Ferentari/Hmmm....te gandesti mereu la bani/Eu sunt Legalize, nu unu dintre camatari/Doar tu imi dai filme nebune/Cand e sa am ceva...tu esti singura slabiciune".
Ceea ce ma ingrijoreaza pe mine este faptul ca oamenii astia sunt apreciati si considerati niste artisti desavarsiti. Pana la urma ei produc ce melodii se vand. In cazul asta problema este la noi publicul care nu numai ca acceptam astfel de mizerii dar le si fredonam si le promovam ca fiind muzica. 

4 comentarii:

  1. No comment.
    Unde ziceai ca e locatia asta? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. E prea departe Sibiul , peste 3 ore de mers cu masina. Cautam ceva mai aproape :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant peisajul muzical romanesc la ora actuala.
    Nu stiam piesa...nici nu am de gand sa fac cunostinta cu ea.
    Autorul in mod evident stapaneste arta licentelor poetice, in piesa asta a ucis cu sange rece mare parte din regulile gramaticale inca in vigoare. Remarc multe nume de locuri sau persoane care contribuie cu succes la lipsa totala de fond a piesei. O bila alba pentru utilitatea practica, daca luam in calcul cate versuri se termina in ND sau NT e numai buna pentru antrenament inaintea unui joc de fazan cu prietenii. In concluzie un nou produs romanesc de mare succes. Traim intr-o lume minunata in care marfa proasta are mare cautare, muzica de ce ar face exceptie de la regula.....

    RăspundețiȘtergere